Emelia

Dj stönar, men han e okej

Kategori: Allmänt

Dagarna går. Jag äter. Äter äter äter. Det är svårt att ställa om från att äta normalt till att gå tillbaka till kcalräknande och hårdkontroll. Känns som om jag inte ens vet vad begreppet kontroll betyder längre. Regler är till för att följas, men ändå är det så svårt för mig att fatta att jag ska stoppa vid 500 kcal då magen och huvudet skriker - ÄT.
Det gäller inte bara kontroll över maten, skolan och livet över huvudtaget glider ur mina händer. Jag som såg på framtiden ljust, nu känns det mesta bara mörkt och fult. Jag känner mig lurad, lurad av mig själv och patetisk.
Såklart är mamma som en polis.

Jag säger: Nejtack jag har redan ätit jag är inte så hungrig, har ätit en macka.
- Det är inte mat, du måste äta. Då får du äta senare.
- Ja.
En timme senare.
- Har du ätit?
- Ja.
- Men maten är ju kvar, ät nu.

Mamma är matpolisen. Mamma kontrollerar mig, övervakar vad jag har och inte har ätit. Göder mig.
Men idag, idag ska jag bannemig lyckas! 0 kcal. Får se hur detta går.. Var ju ett bra tag sen.
Men.. Vill man så kan man!

250935010457286668_atavbq4a_c_large

Kommentarer


Kommentera inlägget här: