Emelia

Smoker

Kategori: Allmänt

Tumblr_lrolsxfzel1qdsikxo1_500_large



Jag mitt jävla smartskaft alltså.. Min gympalärare kom på mig med att röka idag.

Han frågade värför och jag gav honom ett ärligt svar - mindre aptit.

- Jo, det är ju nikotinetseffekt, men varför ska man hålla på så för?
- För att gå ner i vikt..?
- Jamen gå ner i vikt kan jag hjälpa dig med, jag sätter upp ett träningsprogram för dig. Så fixar vi de. Det finns mycket bättre sätt att gå ner i vikt på än att inte äta. Bara man gör av med maten blir man inte tjock. Varför behöver man gå ner i vikt då tänker du?
- För att jag kanske är tjock?!
*Massa struntprat*
- Men det här stannar mellan oss om du ställer upp på att sluta.
- Mm, jag lovar.
- Förresten är väl du inte ens tjock.
- Nähä.
Och så går jag iväg och han försvinner in på sitt kontor, jag tänder en nervositets/frustrationscigg.

Orkar inte ha den där du-är-inte-alls-tjock-disskusionen med en lärare. Orkar inte ha dem överhuvudtaget längre. Det känns bara mer dumt och fel för varje gång någon säger: Men ge dig, du är inte tjock! så fort jag kommenterar något om min vikt eller kroppsform.
Vet inte vad jag ska tro på, mig, min känsla och min spegelbild som bekräftar mina känslor kring min kropp eller människorna runt om mig. Fast det känns tryggast och säkrast att tro på sig själv, för jag kan ju faktiskt både se och känna fettet som dallrar så fint runt magen. Mina ögon beskådar varje dag hur låren slår ihop till ett klaffsande ljud. Överarmarna och överflödet av fett på magen svänger i takt och bildar en symfoni av ångest.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: