Emelia

Dödsångest

Kategori: Rapport från hjärtat

Igår skjutsade J's pappa in mig tillsammans med J såklart till en öppen helg-och kvällsmottagning för min astma som bara blev värre och värre. Glömde min astma medicin hemma dum som jag är och nu är jag förkyld och andningssvårigheterna har gjort sig påminda. Jag blev helt galen igår efter att ha stått ut i två dagar med svårare astma, fick dödsångest, sa att jag skulle åka hem imorgon (idag) och att jag saknade mamma.
Ville inte förstöra hans pappas fredagkväll så vägrade låta honom be hans pappa köra oss till sjukhuset, så när han gick ut till sin pappa hängde jag i hans byxor och grinade som en idiot. Tur som är så har han en snäll familj bortsett från hans ena syster ibland.
Jag fick andas genom en mask som påminner om syrgasmaskerna och fick ett recept utskrivet. Receptet är hämtat och nu har panikångesten samt dödsångesten börjat gett med sig. Usch vilken jävla fredag.
Nu ska jag dra ner på cigaretterna och ta tag i att sluta röka på allvar! Mamma har beställt boken "Äntligen icke rökare" som jag ska ta mig tid att läsa hemma. Men det går att sluta bara man vill, igår rökte jag EN cigarett och var knappt sugen förvisso hade jag dödsångest och satt och grät, men ja det går. Så deså.

Idag är det nyårsafton och jag har på mig tighta brallor. Ikväll ska jag dricka och ligga med min fina. Jag är bara så glad att jag lever. Jag har blivit lite mer utav en livsnjutare.. en jävla optimist nästan. Men det lär nog snart ge sig. Ta hand om er riktig jävla ordentligt, för man vet fan inte vad som händer.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: