Emelia

Frisk eller inte, jag har fortfarande rätt att skriva!

Kategori: Rapport från hjärtat

Alla får skriva om sina liv, men inte vi. Vi som matstressar och viktnojar, äcklas utav våra kroppar och klankar ner på oss själva för varje litet misstag. Vi borde fan inte få skriva ut våra känslor i en blogg som vilken annan frisk människa får göra när även de har dåliga dagar. Respektlöst och egoistiskt har flera utav tjejerna med sådana här bloggar fått höra att det är att skriva om sitt liv och sina känslor, bara för att det skiljer sig från mängden.

Att trigga andra, att pressa andra och verkligen utala sig om att feta människor är äckliga, att vara rund eller minsta mullig är fruktansvärt groteskt o.s.v. DET är respektlöst, egoistiskt och fel. Men att skriva om sitt eget liv och sitt eget hat gentemot sig själv? Respektlöst? Mot vem då? Allmänheten? Unga tjejer? Nej inte precis. Resketlöst mot sig själv, absolut! Så är det ju de där om att man faktiskt inte behöver läsa, man har ett eget ansvar mot sig själv. Om nu någon skulle fara illa ut av att jag skriver om hur illa jag tycker om mig, hurvida jag har misslyckats när jag hetsäter, spyr eller tappar kontrollen genom att titta åt godisskålen - då är det fruktansvärt och jag skulle tycka att det var oerhört jävla tråkigt, eftersom att jag inte önskar någon i världen detta liv.
Dock tror jag att om man som människa blir påverkad utav de vi skriver (som enligt min vetskap är 99 gånger av 100 fall riktat mot oss själva) så är man redan svag i sig själv och faktiskt skulle trilla in i denna världen förr eller senare. Att en blogg som min skulle kunna påskynda den processen eller hjälpa någon att bli ännu sjukare stämmer säkert.
Men bara för att jag är en ätstörd tjej med en blogg om mitt ätstörda liv betyder de inte att jag är moder anorexi eller bulimi.
Som sagt, man har ett eget ansvar mot sig själv, jag triggar ingen annan till detta. Jag skriver om min vardag och mina tankar om mig själv.
Dessutom så hänvisar jag inte till denna blogg om jag kommenterar i en icke ätstörd blogg. Vilket gör att jag inte lockar hit troligen friska människor för att suga ner de i mitt svarta hål.

Kommentarer

  • Ismael. säger:

    Åh, har någon trollat med dig? hatar sådana kommentarer. du har visst all rätt i världen att skriva. ♥

    2011-11-14 | 01:33:55
    Bloggadress: http://masksofsmokeandmirrors.blogg.se/

Kommentera inlägget här: